Download algemene voorwaarden

 




Inhoudsopgave:
Artikel   1 - Definities
Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel   3 - Toepasselijkheid
Artikel   4 - Het aanbod
Artikel   5 - De overeenkomst
Artikel   6 - Herroepingsrecht
Artikel   7 - De prijs
Artikel   8 - Garantie
Artikel   9 - Levering en uitvoering
Artikel  10 - Betaling
Artikel  11 - Klachtenregeling
 




Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.


Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Piqto Prints/ Digitalizm
Turnovatoren 4 B002
2300 Turnhout (BE)
+32 498 102 685
mail@digitalizm.be
Ondernemingsnummer: 0882.930.226
Btw-identificatienummer: BE0882.930.226
Ingeschreven in het KBO sinds: 01/01/2017
Vertegenwoordigd door: Rosseels Jeroen (eenmanszaak)


Artikel 3 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.


Artikel 4 - Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.


Artikel 5 - De overeenkomst
Zodra je op deze website je bestelling bevestigt en betaalt, is er op afstand digitaal een verkoopsovereenkomst afgesloten.
De ondernemer is dan verplicht om zich aan de opgemaakte afspraken te voldoen die hieronder in detail verder worden beschreven.
De consument kan zijn bestelling annuleren tot 2 uren na


Artikel 6 - Herroepingsrecht
Soms werkt het gewoon niet tussen jou en je product. In dat geval kan je het product binnen de 30 dagen na ontvangst terugsturen. Anders worden jullie er allebei niet gelukkig van. 
Als we je product nog niet hebben teruggekregen en ook geen bewijs hebben dat je het hebt teruggezonden, mogen we wachten met de terugbetaling. Zo blijft het een gelijke oversteek.
Pak je product uit op jouw manier en bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Stuur het dan ons in onberispelijke staat terug. Stellen we schade of gebreken vast, dan kan het zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.
Heb je binnen de 30 dagen na ontvangst aangegeven dat je je bestelling terug wilt sturen?
Dan doen wij dit:
- We sturen je een bevestiging van je aanvraag;
- We sturen je een nieuw/ ander product of je ontvangt je betaling binnen de 3 werkdagen terug.

Verzendkosten bij retourneren zijn altijd op kosten van de koper.
Het product retour sturen doe je enkel naar dit adres: Digitalizm Retourdienst - Turnovatoren 4 B002, 2300 Turnhout (België).

Je kan wel begrijpen dat je het volgende niet kan terugsturen:
- Op maat gemaakt drukwerk met gepersonaliseerde informatie/ gegevens.
- Je retour kan je melden per e-mail via mail@digitalizm.be met vermelding van je ordernummer, welk artikel je wenst te retourneren, hoeveel stuks en de reden van retour.

Bij het terugzenden van een product valt de verantwoordelijkheid van de zending hiervan helemaal op de consument.
De ondernemer kan niet verantwoordelijk worden gesteld in een retourzending verloren gaat bij de bezorgdienst.


Artikel 7 - De prijs
Alle vermelde prijzen op deze website zijn inclusief Belgische BTW.
Eventuele verzendingskosten worden automatisch berekend op basis van het minimum bestelbedrag.
Bij bestellingen met een minimumbedrag van € 50,00 worden er geen verzendingskosten aangerekend.
Deze regeling is van toepassing op bestellingen bestemd voor België en Nederland.
Prijzen kunnen schommelen naar mate van de grondstofprijzen.
Nederlandse bedrijven kunnen een vrijstelling krijgen van de 21% Belgische BTW indien zij een geldig KVK-nummer invoeren in het bestelformulier.


Artikel 8 - Garantie
Op al ons drukwerk heb je een garantie op printkwaliteit en eventuele drukfouten.
Gepersonaliseerd drukwerk waarbij de consument een fout heeft gemaakt met het bezorgen van de gegevens/ bestanden die in de printopdracht aanwezig zijn, is er geen sprake van een drukfout en valt dit niet onder garantie.


Artikel 9 - Levering en uitvoering
De ondernemer zal met de grootst mogelijke zorgvuldigheid de geprinte producten inpakken en verzenden.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten vallen onder de verantwoordelijkheid van de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument.
De consument ontvangt bij elke zending een track & trace e-mail van de desbetreffende bezorgdienst (Bpost of DHL).
Deze e-mails worden verzonden vanuit de server van de desbetreffende bezorgdienst.
De ondernemer treft geen verantwoordelijkheid indien er fouten plaatsvinden met dit e-mailverkeer tussen consument en bezorgdienst.


Artikel 10 - Betaling
Alle producten worden pas geleverd als het volledig bedrag (incl. eventuel verzendingskosten) werd voldaan via de aangeboden online betaalmogelijkheden.
Deze betaalopties worden aangeboden door de erkende instanties Mollie en Paypal.
De ondernemer rescpecteert de wetgeving omtrent betalingskosten en zal deze externe kosten niet aan de consument doorrekenen.


Artikel 11 - Klachtenregeling
Klachten omtrent de bestelde producten en/ of levering dienen binnen 14 dagen na verzendingsdatum per e-mail te worden ingediend door de consument via mail@digitalizm.be.
De ondernemer zal de nodige oplossing voorzien.